Helgeplassen Borettslag ble etablert i 1971 og består av 76 rekkehus fordelt på et trivelig boområde i Fyllingsdalen. Her bor små og store familier i et barnevennlig miljø med lekeplasser, akebakke, fotballbane og gode friarealer.
På denne nettsiden finner du nyttig informasjon om praktiske forhold i borettslaget, vedtekter og husordensregler, samt oppdateringer fra styret. Vi oppfordrer alle beboere til å følge med her for siste nytt.
Velkommen til fellesskapet – sammen skaper vi et godt bomiljø på Helgeplassen!
Aktuelle saker
1. Hvordan kommer jeg i kontakt med styret?
Du kan sende e-post til styreleder.helgeplassen@outlook.com eller legge brev i styrets postkasse ved bosshuset.
2. Når er neste generalforsamling?
Ordinær generalforsamling holdes normalt i mai hvert år. Eventuelle ekstraordinære generalforsamlinger varsles særskilt.
3. Må jeg søke om å sette opp varmepumpe eller gjøre fasadeendringer?
Ja. Alle fasadeendringer (inkludert varmepumpe) skal godkjennes av styret, og noen saker må også behandles på generalforsamling.
4. Kan jeg fremleie boligen min?
Fremleie (bruksoverlating) krever skriftlig godkjenning fra styret, med mindre det gjelder korte perioder under 30 dager per år.
5. Hvem har ansvar for vedlikehold av bolig og fellesområder?
Andelseier har ansvar for alt innvendig vedlikehold og deler av utvendig (for eksempel maling og takrenner). Borettslaget har ansvar for bygninger og fellesanlegg.
6. Hvordan fungerer elbillading i borettslaget?
All lading skal skje på det felles ladeanlegget i garasjene. Ladeboks bestilles via styret. Forbruk faktureres to ganger i året.
7. Hva gjør jeg hvis jeg oppdager skadedyr (rotter, mus, skjeggkre)?
Kontakt styret umiddelbart. Borettslaget har avtale med Anticimex, og egenandel dekkes etter gjeldende regler.
8. Hvordan er reglene for husdyrhold?
Søknad om anskaffelse av husdyr skal sendes til styret. Dyrehold kan tillates så lenge det ikke er til sjenanse for naboene.
9. Når og hvordan gjennomføres dugnad?
Det arrangeres dugnader vår og høst. Det finnes også individuelle dugnadsoppgaver med godtgjørelse. Varsel gis via Helgeinfo, Facebook og oppslagstavler.
10. Hvordan kan jeg melde inn saker til styret eller generalforsamlingen?
Saker til styret kan meldes inn skriftlig når som helst. Saker til ordinær generalforsamling må leveres innen fristen som kunngjøres i innkallingen.